Če izhajamo iz naše statistike prodaje slovenskih kulturnih, glasbenih in športnih prireditev, je povprečna cena vstopnice 25 EUR. Mnogi bi pomislili, da je država ob 9,5% davek, ki v tem primeru znaša 2,17 EUR.
Kaj pravi statistika?
Uradni podatki kažejo, da je bilo v letu 2019 v Sloveniji, v vseh prireditvenih ustanovah, skupno 4.453.642 obiskovalcev.
Toda ali gre res samo za davek od vstopnic?
Daleč od tega!
Postavimo se v vlogo obiskovalca prireditve ali koncerta. Po nakupu vstopnice, se nam sprožijo številni dejavniki povezani z obiskom dogodka. Nakup novega kosa oblačila, čevljev, primernega make up-a ali parfuma, obisk frizerja ali kozmetičnega salona… Običajno se na dogodek odpeljemo z avtom, javnim prevozom ali taksijem. Pred dogodkom ali med odmorom si radi privoščimo pijačo, morda tudi kakšen prigrizek, za spomin pa si kupimo majico, zgoščenko ali kakšen drug artikel. Po dogodku se običajno s partnerjem ali prijatelji odpravimo v lokal, kjer si ob pijači, prigrizku ali večerji izmenjamo vtise z dogodka. Kadar je dogodek v oddaljenem kraju, koristimo prenočitev in ogled tamkajšnjih znamenitosti. Nikakor pa ne smemo pozabiti številnih, ki skrbijo za pripravo in izvedbo dogodka. Prav tako tudi vseh, ki so za zavesami, kulisami, vseh, ki so na dogodku našim očem nevidni – organizatorji z ekipami, tehnično osebje, ozvočevalci, lučkarji, fotografi, snemalci, čistilno osebje, prodajalci, oglaševalci, PR agencije, snemalci reklam, plakaterji… In seveda nastopajoči.
KOLIKO STANE PRAZEN SEDEŽ?
Toliko, da bi lahko nahranil vse zgoraj naštete akterje.
Z DRUGIM VALOM SO MNOGI ODIGRALI SVOJ ZADNJI KONCERT
Medtem, ko je vlada že drugič zapored v letošnjem letu popolnoma prepovedala obisk prireditev zaradi drugega vala epidemije, se je ekipa Eventima soočala že s četrtim valom odpovedi in prestavitvami dogodkov. V teh mesecih smo pridobili »debelo kožo«, postali smo neke vrste »psihiatri in mediatorji« med organizatorji in obiskovalci. V negotovosti ostajajo vsi, ki delajo v prireditveni industriji. Obup je iz dneva v dan večji. Leto 2020 je izgubljeno. Prireditveni industriji se je zgodila katastrofa. Mnogi so odigrali svoj zadnji koncert, imeli zadnji nastop… Prireditev ne moreš ločiti od ljudi in gospodarstva,…
ALI SI PREDSTAVLJATE DAN, KO BO RADIO PREDVAJAL ZADNJO PESEM?
Čeprav je trenutno najtežji čas v zgodovini “naše industrije” poskušamo ostati pozitivni, inovativni in iznajdljivi.
Novica, da je cepivo proti covidu-19 pred vrati vliva upanje, upanje za vse nas.